بازار چسب های حرارتی در میان چالش های زنجیره تامین و مواد اولیه رشد می کند.
آخرین بینش Smithers(مشاور و ازمایش کننده) نشان می دهد که انتظار می رود تقاضای جهانی برای بازار چسب های حرارتی در کاربردهای متعدد افزایش یابد.
تقاضای جهانی برای چسب های حرارتی (HOTMELT) نشان دهنده بازاری است که هنوز به تغییرات عمیق و بهبودی متنوع
در بخش های کلیدی مصرف نهایی واکنش نشان می دهد. اینها نتایجی است که توسط Smithers، یک مشاور برای صنعت کاغذ،
پلاستیک و بسته بندی، در گزارش جدیدی که توسط این شرکت منتشر شده است، به دست آمده است. دادههایی که همه
برنامههای کاربردی، و بازارهای جغرافیایی و ملی منطقهای را در طول پنج سال آینده پوشش میدهند، نشان میدهند که
مصرف جهانی بازار چسب های حرارتی با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) معادل 3.6+ درصد، وزنی در طول یک دوره مطالعه
پنج ساله افزایش مییابد. . انتظار می رود که این ارزش بازاری معادل 9.45 میلیارد دلار در سال 2027 (با قیمت های ثابت) ایجاد
کند که مصرف آن به 2.77 میلیون تن افزایش یابد. این گزارش انتظار دارد تقاضای جهانی برای هات ملت در سال 2023 در مجموع
به 2.40 میلیون تن به ارزش 8.40 میلیارد دلار برسد.
آینده قیمت چسب های حرارتی
قیمت چسب های حرارتی تحت تأثیر همهگیری کووید-19 قرار گرفتند و تا سال 2022 و اکنون در سال 2023 ادامه یافتند.
قیمتها در سال 2021 بهدلیل کمبود مواد اولیه و مشکلات عرضه ناشی از همهگیری افزایش یافت. افزایش بیشتر در
سال 2022 به دلیل انقباض بازارها، افزایش قیمت انرژی و اختلالات اضافی زنجیره تامین مرتبط با جنگ در اوکراین و
تحریم های اقتصادی علیه روسیه مشاهده شد. برای آینده، اسمیترز فقط تعدیل های نزولی جزئی قیمت را پیش بینی می کند.
با اختلاف بیشتر بین، و گاه در داخل، مناطق جهان. در کوتاهمدت، چالشهای مشخصی در تامین مواد خام کافی و افزایش چشمگیر
قیمت مواد خام و سایر هزینههای ورودی – بهویژه انرژی وجود دارد. در پاسخ، تمرکز تولیدکنندگان چسب های حرارتی از کارایی
زنجیرههای تامین آنها به انعطافپذیری آنها تغییر میکند. برخی قبلاً به دنبال فرموله مجدد محصولات خود برای حفظ عرضه بوده اند
و بومی سازی را بر تنوع اولویت می دهند که منجر به جهانی شدن شبکه های عرضه می شود.
روند رشد بازار
بازار چسب های حرارتی در سه سال گذشته به شدت به این بستگی دارد که چگونه مسائل اقتصادی گسترده تر باعث تغییر
در صنایع مصرف نهایی شده است. دو بخش برتر مصرف نهایی برای هات ملت ها ها از نظر حجم، بسته بندی (31.8٪ تا سال 2022)
و محصولات بهداشتی یکبار مصرف یا منسوجات نبافته (17.0٪) هستند. ساخت و ساز (شامل تولید چوب و مبلمان) از نظر حجم
در رتبه سوم قرار دارد (15.6%) و فروش محصولات بهداشتی را بیشتر می کند. همچنین چندین فرصت اضطراری در حمل و نقل وجود دارد.
صنعت بسته بندی در طول COVID-19 انعطاف پذیر بود، اگرچه کانال های مصرف تغییر کرد. کاهش تقاضا برای چسب های حرارتی
در قالب های راه راه حمل و نقل وجود داشت. اما با افزایش فروش تجارت الکترونیک، فروش جدید جعبههای تحویل کوچکتر و قالبهای
پستی جایگزین شد و از آن فراتر رفت.
موارد مصرف چسب های حرارتی
محصولات بهداشتی اوج اولیه را از بارگیری انبار یا خرید وحشتناک مشاهده کردند، اما در غیر این
صورت تقاضا تا حد زیادی در طول سال های COVID-19 ثابت بود. برای آینده، علی رغم تورم، پیش بینی می شود تقاضا در بازارهای
توسعه یافته طی پنج سال آینده ثابت بماند. همانطور که گسترش می یابد، خریداران در برنامه های بهداشتی همچنان هات ملت هایی
با رنگ روشن، زیبایی شناختی دلپذیر، کم بو و رنگ روشن را در اولویت قرار می دهند. فروش ساخت و ساز و حمل و نقل ساخته شده به
طور محسوسی، با تعداد ساختمان های کمتر و خرید خودروهای جدید به شدت کاهش یافته است. با بهبود بازارها از اختلال COVID-19
بهبود متوسط تقاضای HMA در ساخت و ساز پیش بینی می شود. اگرچه کاربردهای مرتبط در مبلمان و محصولات چوبی کندتر خواهد بود
. حمل و نقل و به ویژه خودروسازی همچنان با مشکلاتی مواجه است. عمدتاً کمبود جهانی نیمه هادی ها، باعث شده خودروسازان پیش بینی
های تولید کوتاه مدت خود را کاهش دهند. در درازمدت، HMA ها فرصت هایی دارند، به ویژه، به عنوان راه حلی با وزن سبک تر برای اتصال قطعات
– به وسایل نقلیه کمک می کند تا آخرین دور گواهینامه های سخت گیرانه تری را بهینه سازی مصرف کنند. برقیسازی حملونقل تا سال 2027
روند فراگیر دیگری خواهد بود. این امر فرصتهای خاصی را برای تامین خطوط HMA ممتاز برای مونتاژ باتری و کاهش موانع حرارتی در اجزای قطار محرک ایجاد میکند.